Saturday, November 8, 2008

Garden of Knowledge and Virtue

Its been a while since the last time i'm writing... Tapi ntah! Apa yang gue busy-kan yek? hahaha! ;-p

Anyway tajuk di atas saje je diletakkan..sebab tak tau nak letak title apa... Thats the motto of IIUM...the place where I studied before... Ada note book IIUM depan keyboard nie yang saje je I letak.. Just to remind me where I belong.. Huhu! Touching lak ayat...

Hemm..tiba-tiba got the idea to write about my memories n IIUM... Too many..But most of it I would like to erase it... Serious! For this 1 painful reason...*love*

What I remember about my years in IIUM (this one is main campus Gombak version.. Later will come up with Matric Centre's Version lak)

1. HS Cafe... Boleh lepak sampai ke malam kat situ....Aktiviti; Makan + Study + Jumpa Kengkawan (Bersosial) + Group discussion + Meeting + Dating...hehehe ;-p

2. Nasi Kandar Deen n Milo Ais-nya yang sangat hebat..

3. Campus Election ...Many memories.. But masa 1st year... I had a crush to one of the candidate... I curik poster dia n tampal kat bilik...hehe.. Abg R*** kebotakan mu menjadi pojaan hatiku! wuwu! ;-)

4. Library yang sejuk gilaaaa....

5. Jambatan yang menghubungkan Edu Building n HS building...Berjalan disitu pada waktu malam (jangan sorang2) and then berenti kat tengah2 bridge tu... Watch the lampu2 n pokok2... The nite scenery was soooo nice and soothed me... But do it dengan kengkawan dalam quantity yang ramai... Takut mendatangkan curiga sebab tempat tu gelap, lampu samar2 je...
-This is the place..imagine sendiri nite viewnya...-

6. Hafsa Cafe.... Makanan wajib - ikan keli goreng berlado....

7. Watching vcd sambil makan ice cream during the nite where I'm suppose to study for exam... The 'kecut perut' feeling n also at the same time try to act cool mcm semer benda dh baca n dok dalam kepala... hahaha! So gila!

8. Air shower yang sejuk gilaa...kalau nak mandi pepagi memang hazab laa... Mandi tengahari pun maintain sejuk niehh sampai menggigil2.... Kalau cuaca panas, pastu dapat mandi..Memang layan ahh!! Kitorang syak ada orang letak air batu tetiap hari kat dalam tangki air tu....;-p (Apakah?!)

9. Having Exam in main hall CAC... Sejuuuuukkkk!!! Sampai menggigil.....


10. Naik basikal malam2 utk pegi training silat ngan CikNir... Huhu!! Walaupun we only did it for 3 - 4 times only...Tak selalu pun.. (Sebabnya pinjam basikal orang)


11. Computer Lab - where I connecting myself to the internet world... Berebut pc toksah cakap ahh... Penuh manjang... (Dulu kat bilik blum ade wireless)


12. Beratur panjang + menunggu dalam kadar yang lama (kerana ramai orang) untuk beli nota fotostat kat fotostat shop in Business Centre... + kena baca carik kat dinding nota yg nak dibeli tu nombor berapa....tu yang buat lama tu.... semer smpai juling2 mata...


13. Clinic yang tak best... Membuatkan orang sakit bertambah sakit...


14. Switch lepak place masa final year... Dari HS Cafe to Galleria... Meja kecik dok himpit2... Dengan geng2 dari different course bz with our gerakan bawah tanah berdiskusi masalah dunia...huhu! ;-p

But, the most I remembered...Walaupun tak lama bersama dengannya....

15. Arwah Kak Lin...My beloved sister...her care n love... Having our lunch, dinner, maggi 2 minit, kejut bangun tido, tido berhimpit atas katil, basuhkan baju, masakkan maggi, kemaskan bilik aku yang sepah macam tongkang pecah.....I miss u a lot sis... *Al-Fatihah*

Hmmm....dats all I can recall.....Itu pun penat nak pikir...hmmm...banyak yang dh lupa or nak dilupakan... Another thing confuse n ter-mixed up the memories dengan during my time 'bekerja' di situ plak... hehehe... ;-) Itu citer lain lah!

2 comments:

Anonymous said...

Hey ida,

sup? cool writings on uia! Walaupun ko x citer pasal masa kita jadi kuli batak di tooot tp anything bout uiam still have its kicks for me!

really missed uia espeseli time keje .. for me la at least. U probably enjoyed our workin stint even more hahaha! Fanatic!

c ya ida!

IdaDuta said...

;p alamak...cane laa abg leh jumpa ida kat cni...huhu!! malu laaa.... writings syok sendirik je.. ;p

nanti ida recall memories time keje lak..hehe..;p

thanx for the comment ya!;)